Shoppingguide i London

Bershka hade framförallt sjukt mycket fina klänningar, kjolar och byxdressar men även annat fint till riktigt bra priser. Den finns lite här och var i London, tror det finns två stycken på Oxford street och så fanns det en i Westfield också. Köpte en jättefin kjol där för ca 100 kr, så nöjd.
 
Alltså!!! Så sjuk butik, fanns flera på Oxford street, men den i Westfield var så enorm. Tre jättestora plan, alla med olika stilar, så det finns verkligen något för alla där. Skulle man kolla igenom allt hade det tagit ett antal timmar innan man kom ut igen haha. Och så billigt, köpte en jättefin topp där för typ 120 kronor. Kan även tipsa om denna affären om ni vill köpa smycken, finns verkligen allt man vill ha.
 
Älskar New Look, främst för att dom hade typ tusen olika linnen med tunna band haha, så fint ju. Liknar Forever 21 lite, nästan lika billigt också. Rekomenderar er verkligen att gå in här. Även denna finns förstås på Oxford och i Westfield.
 
En av mina absoluta favoritbutiker. Köpte ett par jeans, en tröja och ett linne där, men hade kunnat köpa såå mycket mer om jag hade haft obegränsat med pengar haha. Inte riktigt lika billigt som F21 och NL, men ändå väldigt bra priser. Gå in där!!! 
 
Det här var helt insane. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur billigt det faktiskt var där. Jag köpte en jacka, sminkborste, mascara, eyeliner, lösnaglar och två toppar där för 230 kronor, hade säkert kostat minst 1000 kr om jag köpte det i Sverige. Trodde först att dom skulle ha fula kläder och inget som var värt att köpa liksom, men det fanns verkligen jättefina grejer, speciellt skor och väskor. Klart det fanns rätt mycket fult också haha, men om man letade lite så kunde man hitta riktigt fina grejer. Och Primark finns överallt typ, dock är den på Oxford street fullpackad med människor och det är väldigt stökigt där inne + att man inte kan prova kläder i provhytterna då det är milslånga köer. Men den på Westfield var mer organiserad och mindre folk.
 
Blir fan ledsen när jag tänker på River Island haha. Det var typ den första butiken vi gick in på och det var då den stora på Oxford Street. Alltså jag typ dog, sååå mycket fint. Köpte ingenting där och jag ångrar mig så himla mycket, glömde typ bort att gå tillbaka dit så mina pengar gick till annat. Men glöm INTE att gå in här, bästa nånsin!! 
 
Superdrug är typ en stor sminkaffär med massa olika sminkmärken. Finns allt ifrån såna märken man inte alls hört talas om förut till typ Maybeline och Loreál. Köpte en mascara från Maybeline för 30 kronor där och massa annat smink från bl.a. MUA för 10 kr/st. Så vill ni ha smink ska ni gå hit! 
 
Och såklaaart ska ni gå in på VS. Det har typ varit en dröm för mig att besöka en VS-butik (okej nördvarning) och det var så mycket bättre än jag trott. Vi var då först inne på den stora butiken som ligger på New Bond Street (en tvärgata till Oxford Street), det fanns 3 våningar och min favorit var PINK-våningen längst ner. Om man känner att man inte bara vill köpa jäättesexiga underkläder och korsetter så kan man köpa lite mer "tonårsunderkläder" på den avdelningen + att det är billigare. Köpte 5 par trosor för £20, alltså 200 spänn vilket är billigare än typ H&M haha. Köpte även en BH där, dom är däremot rätt dyra men vissa är typ två för £48. Min kostade runt 500 kronor men det var lite rea på den. Den andra VS vi var inne på var den på Westfield och där hade dom mer bodylotions, parfymer och smink o sånt.
 
Camden Market
Vi var ju som sagt på Camden Market en dag och jag rekomenderar er verkligen att åka dit en dag. Det var en jättemysig marknad med massa god mat från typ alla delar av världen. Det var främst en massa olika stånd där dom sålde kläder och smycken men det fanns även lite småbutiker, Vans, Office (har massa converse för typ 400kr) osv. Köpte mina Levi's shorts i nån minibutik för £15 och köpte även kepsen i nån butik där och lyckades pruta ner den med 100 kr haha. 
 
För att komma dit med tunnelbana från Oxford Circus så tar man Victoria line mot Walthamstow Central och går av på Euston. Sedan byter man till Northern Line mot Edgware eller High Barnet och går av på Camden Town. 
 
Westfield Stratford
Europas största köpcentrum. Behöver jag säga nåt mer haha? Vi åkte hit sista dagen för att gå igenom alla butiker vi varit i tidigare igen. Nästan alla stora butiker som finns på Oxford Street finns här och det finns sjukt mycket matställen att välja på. 
 
För att komma dit med tunnelbana från Oxford Circus så tar man Central line mot Epping och går av på Stratford. Sedan är det skyltat från stationen till köpcentret så det är jättekort att gå, man behöver inte ens gå ut haha.
 
Kommer mer inlägg sen med bilder från London, hur vi bodde osv! Är det något mer ni undrar så är det bara att frågaaa

  0 kommentarer på "Shoppingguide i London"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria