Nytt för håret och kroppen

Allt är köpt på Rusta förutom ricinoljan som är köpt på Apoteket. 
 
Batiste torrschampo - Har använt det en gång och det är verkligen så jäkla bra. Snacka om nytvättat hår på några sekunder haha ;) Luktar gott också, så rekomenderar denna!
 
Aussie hårinpackning - Denna ska motverka frissigt hår och såklart vårda håret. Har haft Aussies hårinpackning innan och varit jättenöjd, så tänkte att jag jag kunde testa en annan nu och se om denna är lika bra. Luktar helt underbart!
 
LdB bodylotion - Köpte jag mest för att den luktar så extremt gott och för att min hy blir jättetorr på vintern. 
 
Ricinolja - Har hört så mycket om denna och ska bli kul o se om det faktiskt funkar. För er som inte hör talas om den så är det en olja som man har i håret och det ska, enligt många, få håret att växa snabbare och bli tjockare. Har använt den två gånger nu och har såklart glömt att ta en "före"bild, men ska göra det imorgon iaf. Och förresten, om ni köper den på apoteket så finns det två olika. En för magen och en för håret, så se till att köpa den som är för håret! :)
 

  5 kommentarer på "Nytt för håret och kroppen"

Postet av: emy
sv: tack fina du! och detsamma, såå snygg blogg, här stannar jag!!
2013-11-11, 07:18:56
URL: http://emyleufstedts.blogg.se
Postet av: Johanna
Sv: ååh tack vad gullig du är!!

Ska nog också ta och köpa ricin olja och se ifall det funkar :)
Svar: Ja, det är ju värt att prova tycker jag! :)
Sofie Backlund
2013-11-11, 08:00:03
URL: http://johannaewardz.blogg.se
Postet av: Malin Eriksson
Jag använder också LdB och tycker att den fungerar riktigt bra! :)
Svar: Ja men visst gör den! :)
Sofie Backlund
2013-11-11, 16:10:35
URL: http://maley.se/
Postet av: lovisa - foto & vardag
åh shit vad bra!! hur mycket kostar oljan och aussie hårinpackningen? oljan verkar ju asbra och aussie älskar jag så tänkte om det är billigare på rusta!:)
Svar: Oljan kostar 69kr och hårinpackningen även den 69kr, kommer inte ihåg vad hårinpackningen kostar på typ Åhléns men tror det är minst 100 iaf så det är lätt värt att åka till Rusta! :)
Sofie Backlund
2013-11-11, 18:30:16
URL: http://lovisaerika.blogg.se
Postet av: Anonym
Du vet att ricinolja inte alls är till för håret, utan är ett laxermedel? Och att det finns massor av människor och studier som säger att det orsakar håravfall i längden, men även utslag/finnar/eksem samt mjäll. En liten heads up.
Svar: Jo jag vet, har också läst det. Men denna som jag har köpt är inte samma som den ricinoljan man äter, denna är också gjord av ricinfrön men den är snarare anpassad för håret. Det står att den är till för håret och inte för att äta på flaskan, så tror inte det ska vara någon fara :) Dessutom köpt på apoteket! Men tack ändå!
Sofie Backlund
2013-11-14, 17:13:25

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria