go for it

Har som sagt kommit igång med träningen igen efter att inte ha tränat något alls på hela sommaren. Denna gång känns det faktiskt mycket bättre och är mycket mer taggad än vad jag var sist jag gymmade. Nu har jag verkligen bestämt mig för att jag ska lyckas nå mina mål och jag har gjort ett litet träningsschema som jag kommer gå efter. Tänkte även dela med mig av lite tips som jag själv tycker är bra.
 
♥ Mitt mål är att gå upp i vikt, mer än så har jag inte bestämt utan ska först och främst se om jag ens kan gå upp i vikt av att träna eftersom att jag är naturligt smal. Jag vill även bli mer "fit" och bygga muskler.
 
♥ Planering Jag tycker själv att man blir mer motiverad och taggad om man har planerat när och hur man ska gymma. Mitt lilla schema kommer att se ut såhär till en början:

Måndag: Armar, mage, rygg
Onsdag: Axlar, rumpa
Fredag: Ben, mage
Söndag: Armar, rumpa, ben
 
Anledningen till varför jag inte har med någon cardio i schemat är av den enkla andledningen att jag ska gå upp i vikt och försöka att inte bränna alla för mycket kalorier, så uppvärmning räcker liksom. Tänker inte heller träna bröst för jag ser inte någon större anledning till varför jag skulle göra det just nu. 
 
♥ Och maten då? Enligt många ska man äta minst 6 lagade mål om dagen samt mellanmål för att gå upp i vikt. Detta skulle aldrig funka för mig eftersom jag går i skolan och även har ett liv utanför skolan haha. Så vad jag kommer göra är att börja med att äta mer än vad jag gör nu vid varje måltid, småäta oftare (dock inte godis och sånt utan helst nötter, proteinbars och sånt) och kanske även köpa ett gainerpulver om jag inte märker någon större skillnad. 
 
Har ni några andra frågor så är det bara att kommentera! p&k

  2 kommentarer på "go for it"

Postet av: Gabriella
Åh hur går det?
Jag vill också träna för att få lite muskler och öka i vikt. Tycker du att det funkar med att få i dig tillräckligt med mat än så länge? Jag tycker det är så svårt att veta hur mycket som egentligen behövs.
2013-10-16, 22:07:34
URL: http://londonbygabbi.devote.se
Postet av: Katarina
Så kul att du kommenterade min blogg! Läste din när du bloggade på devote, så glad att jag hittat den igen :D

Lycka till så jättemycket med träningen! Du är ju redan skitsnygg men du kommer bli ännu snyggare med lite mer muskler o.s.v. Kram!
2013-10-23, 11:43:32
URL: http://katarinadahlgren.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria