8 tips för friskare hår

Detta använder jag till mitt hår just nu. Brukar använda Aussies hårinpackning för den är så sjukt bra, men den är slut så måste köpa en ny. Undrar ni något om produkterna är det bara att fråga! Tänkte även ge er några hårtips:
 
♥ Borsta aldrig håret när det är blött, det är mer elastiskt då och går lättare av.
 
♥ Använd ALLTID värmespray innan du fönar/plattar/lockar. Det hjälper mer än man tror.
 
♥ 220 grader på plattången är alldeles för varmt, håret smälter. Ha plattången på ca 160-170 grader och dra
plattången lite långsammare genom håret istället.
 
♥ "Gnugga" aldrig håret torrt med handduken. Krama hellre ur vattnet. 
 
♥ Använd tofsar utan metall, det sliter på håret i längden.
 
♥ Tvätta inte håret för ofta, 2-3 gånger i veckan är lagom. Använd torrschampo om håret lätt blir fett.
 
♥ Sov med fläta. Det är bättre för håret och du slipper vakna upp med ett fågelbo på huvudet.
 
♥ Använd balsam efter hårinpackningen. Hårtstråna öppnas av hårinpackningen och balsam hjälper till att stänga dom igen.
 

  2 kommentarer på "8 tips för friskare hår"

Postet av: Ellen
Jättebra tips :D
2013-10-24, 18:24:38
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postet av: Denise
sjukt bra tips till håret!
2013-10-30, 11:05:46
URL: http://denisees.blogg.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria