how to: be a vampire ;)

Fick endel frågor om hur jag gjorde vampyrtänderna så tänkte att jag lika gärna kan göra ett inlägg om hur jag gjorde hela looken.
Detta använde jag. Fakeblod från nån leksaksbutik, vampyrlinser från Teknikmagasinet (199:-), lösögonfransar (vet inte var dom är köpta), ögonfranslim, sax, nagelfil, lösnaglar (att göra tänderna av) och nagellim. Jag köpte inte allt utan fick naglar och fransar av kompisar men ska man köpa allt så går det väl på ca. 300-350 kr. 
Såhär ser linserna ut, de blev dock rödare och lite mörkare när jag satte in dom. 
Tänderna gjorde jag av vanliga lösnaglar. Jag valde att använda helvita lösnaglar men har man hudfärgade så är det bara att måla dom med vitt nagellack. Man klipper till dom så dom blir lite spetsiga och sedan filar man lite med nagelfilen så de inte blir så vassa, då får man typ sår på läppen efter ett tag. Det är inte så jättenoga hur dom blir, tänk på att det kommer vara mörkt osv så man kommer ju inte se om båda inte är exakt likadana osv.
 
Sen när det kommer till att limma dit dom så använde jag nagellim vilket inte alls är särskilt bra för tänderna, men hade inget annat. Vet inte om det kanske finns typ tandlim eller något att köpa haha? Men ni behöver inte oroa er för att dom inte går att ta bort för det var jätteenkelt! Var noga med att torka tänderna innan så de är HELT torra, annars går det inte. Och när ni ska limma dit dom så håll kvar ett bra tag och tryck ganska hårt, tillslut fastnar dom. 
 
 
 

  6 kommentarer på "how to: be a vampire ;)"

Postet av: B R O W N S U G A R
Snyggt! Nästa helg är det min tur att leka vampyr :D
Svar: Tack! Åh kul :D
Sofie Backlund
2013-10-27, 19:58:49
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postet av: ▲ S A N N A
smart :)
Svar: Tack! :)
Sofie Backlund
2013-10-27, 23:45:58
URL: http://almasannaperssons.blogg.se/
Postet av: Madeleine
åå va smidigt!
Svar: Ja eller hur!
Sofie Backlund
2013-10-28, 14:33:37
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Postet av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ
Det kanske inte är så farligt för tänderna om man bara gör det en gång eller så.
Svar: Näe precis, tänkte det jag med :)
Sofie Backlund
2013-10-28, 15:40:38
URL: http://patriciac.blogg.se
Postet av: Sofia
Åh va smart! Funkar det att limma fast de med lösögonfranslim eller annat lim?
Svar: Tror det måste vara typ nagellim eller nåt sånt, ganska starkt lim eftersom man ska kunna äta o dricka utan att de ramlar av :) antog att du menar tänderna haha
Sofie Backlund
2013-10-28, 16:39:13
Postet av: Vampire Diaries Blog
SV: Bra tips! Jag länkar detta inlägg på bloggen :)

MVH / Vampire Diaries Blog
Svar: Kul att du gillade mitt inlägg! :D
Sofie Backlund
2013-11-01, 23:12:46
URL: http://vampirediariesblog.webblogg.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria