hårproblem

Är så trött på att ha haft samma längd på håret sen förra vintern då jag gjorde en avärgning och två blekningar som slet på håret rejält.. Klippte av typ 10-15 cm av håret då och det är det dummaste jag gjort haha, det växer ta mig fan aldrig ut igen pga att mina toppar går av konstant. Ett tips: klipp inte håret ofta om du vill ha det långt. Vet att många säger att man ska klippa det ca en gång i månaden för då växer det fortare typ, men alltså NEJ. Det enda sättet att få långt hår på är att spara och klippa sig SÄLLAN, samt att sköta om håret såklart. 
 
Har ni några tips på bra och inte allt för dyra produkter för skadat hår så får ni mer än gärna kommentera! 

  7 kommentarer på "hårproblem"

Postet av: Leyla
Jag har ju nästan alltid långt hår men det är för att mitt hår växer som ogräs oxå haha! Och jag sköter inte mitt hår speciellt bra, kan göra det bättre. Men mitt tips är att tvätta det inte oftare än vartredje dag, använd schampo och balsam som du känner är "rätt" för ditt hår och använd hårinpackning en gång i veckan. Sedan kan man oxå sova med fläta för då slits inte hårstråna och använd inte tex hårmoose eller hårspray för ofta och föna inte håret! Du kanske redan visste allt det här haha men det var i alla fall lite tips från mig!:) Kram.
2014-02-01, 14:21:07
URL: http://leylasener.blogg.se
Postet av: Matilda Setterman
kokonötsolja är mitt tips! Har hört massa bra saker om det!
Själv använder jag moroccanoil och det är min holy grail produkt, skulle inte kunna leva utan den! Kram :)
2014-02-01, 14:23:52
URL: http://matildaasetterman.blogg.se
Postet av: Sofia
finis!
finns ett superbra tips på min blogg för skadat hår :D
2014-02-02, 07:39:00
URL: http://byfia.com
Postet av: Alexandra
Jag hade exakt samma problem som dig och samma längd på håret i flera år men nu har det börjat växa och jag tror det mest är för jag är brunett nu och inte bleker håret liksom. För det växte INGENTING när jag var blond och nu plötsligt de senaste året när jag blivit mörkhårig har det växt som fan :D
2014-02-02, 22:57:10
URL: http://Aleix.blogg.se
Postet av: Julia Eriksson
Superfin blogg! Har som du, slitit sönder mitt hår med massa blekningar, slingor och bla bla bla. Några tips: Duscha håret i KALLT vatten, mycket skonsammare! Tvätta inte håret för ofta utan använd torrschampo och kanske mössa? Låt det nästan bli lite småfett innan du tvättar det... Jag brukar tvätta mitt var 3e dag och sedan sköljer jag ur produkter varje dag med BARA vatten, det funkar! Kram :)
2014-02-02, 22:59:19
URL: http://nattstad.se/taggalife
Postet av: emy
- auissie är det bästa schampot och balsamet!!
- sen rekommenderar jag torrschampo istället för att tvätta håret för ofta
- platta inte håret för ofta
- ha toffsar utan den lilla metallbiten på

:)))
2014-02-03, 22:07:57
URL: http://emyleufstedts.blogg.se
Postet av: millie
vet inte om du märker det själv men eftersom du är trött på att du känner att ditt hår inte växer osv så vill ja säga att jag tycker ditt hår ser ut att ha blivit lite längre (iaf tjockare) men vet inte om det är så men ser ut så på bilderna i olika inlägg iaf!
men kan iaf rekomendera att inte tvätta dit hår allt för ofta utan ta torrshampo,
andvänd inte värme"prylar" för mycket mot håret,
färga inte på håret för mycket,
och så har jag hört att kokosnötsolja ska vara bra!
2014-02-12, 19:13:54
URL: http://balettsko.webblogg.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria