to live doesn't mean you're alive

Hur gammal är du? 17, fyller 18 i april.

När vaknade du idag? Typ runt 12 om jag minns rätt.

Vad åt du till frukost? Vaniljyoghurt, flingor och två mackor.

Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: Är perfektionist och väldigt pedant, ska jag göra något så ska det göras ordentligt, annars kan det va. Jag kan inte rapa. Jag är förvånandsvärt bra på att spara på mina pengar, blir rätt snål så fort jag har pengar haha.

Vad gällande ditt utseende är du mest nöjd över? Näsan, magen och rumpan typ (den är liten men fin okej haha), sen tycker jag om mina långa ben också men dom skulle behöva lite mer muskler haha. 

Vad har du gjort idag? Idag har jag ätit frukost, tittat på Gossip girl, duschat, lyssnat på musik, hämtat ut min mobil, suttit i kön till Tres kundtjänst i typ en timme, träffat min saknade kusin, ätit Billyspizza, bakat, beställt Shushi, handlat frukt och hårfärg, ätit Sushi med pappa, kollat på roliga Vines med pappa, facetimeat med Emmsen, ätit så mycket att jag snart kräks och läst bloggar. 

Vilken film såg du senast? Catching Fire tror jag det var.

Är du besatt av någonting? Musik, kärlek, killars händer (så sexigt när killar har snygga händer), Gossip girl och eyeliner.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: Sitter i vardagsrummet, omringad av vindruvor, kakor, läsk, kuddar osv. Hade hellre varit omringad av lite kärlek eller så haha :(

Vad lyssnar du på just nu? Sweater weather med The Neighbourhood, bästa jag hört på länge serri.

Hur går du helst klädd? I sjukt tighta jeans, svarta eller stentvättade helst. En slapp tshirt med nåt tryck på, eller ett slappt linne går också bra, Nike air force på fötterna och en skinnjacka + ett par solglasögon på det.

Är du morgon eller kvällsmänniska? Både och. Älskar att sitta uppe typ halva natten, men älskar även att vakna tidigt och känna att man har väldigt många timmar på sig att göra det man vill.

Vilket är ditt bästa ämne i skolan? Svenska och engelska tror jag. Förut var det bild.

Vad köpte du senast? En kycklingbaguette haha.

Vad har du i dina fickor? I jackfickan antar jag. Headset, nycklar, eos lipbalm, mobilen och tuggummi.

Vilken är din favoritaffär? Typ River Island haha?? Annars är det väl typ Bikbok, Zara (TRF endast dock) och Topshop.

Är du blyg? Haha nej verkligen inte.

Har du några husdjur? Japp. En kattunge vid namn Gizmo (han fick byta namn för Julius var så jobbigt att ropa haha). 

Har du svenskt ursprung? Ja.

Vilka smeknamn har du haft? Soffipropp, soffan, sofly.

Vilka är dina största svagheter? Är ett freak när det gäller planering. Måste ha ALLT planerat i förväg och blir det inte som jag planerat så börjar jag gråta. typ. Blir även ett monster när jag är hungrig eller när jag är stressad, kom inte i min väg då säger jag bara haha. 


  0 kommentarer på "to live doesn't mean you're alive"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria