my makeup

Har fått massor av frågor om ifall jag kan göra en sminkvideo, gjorde ett försök men det blev inte så bra haha. Så kan ju visa vad jag sminkar mig med sålänge iaf, tills jag kanske har gjort en ny. 
Detta är alltså det smink jag använder just nu, byter lite då och då när det tar slut och brukar inte alltid köra på samma grejer såå. 
 
Om man ska gå i ordning till hur jag sminkar mig så börjar jag med en concealer, denna är från Superdrug och av märket MUA. Kostade mig tio kronor och är en av de bästa jag provat haha, sjukt dryg och ljusar upp jättebra. Sedan använder jag mitt mineralpuder från The body shop och till det har jag en kabukiborste från Dollarstore, båda är riktigt bra! Efter det har jag på ett solpuder, använder just nu ett som jag fick med i nån tidning haha men det är faktiskt hyffsat bra ändå! Brukar annars använda det från H&M. Sedan målar jag ögonbrynen med en penna från H&M och eyeliner med en penna från Primark, den är inte så värst bra men den funkar. Mascaran jag använder just nu är även denna från Primark och kostade 10 kr, och tro det eller ej men det är den bästa mascaran jag nånsin haft haha! Köpte även Maybelline The Falsies när jag var i London och kan säga att den från Primark är dubbelt så bra, sjukt haha. Till sist higlightar jag lite under ögonbrynen med den ljusa skuggan från MUA, sen är det klart! :D

  2 kommentarer på "my makeup"

Postet av: carolina
Sjukt fin blogg!! :)
2013-07-06, 21:31:16
URL: http://www.carolinaslife.devote.se
Postet av: Isa
Äntligen hittar jag dig igen! HEJ!
2013-07-07, 17:12:55
URL: http://stayreal.devote.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Sofie, är 17 år och läser samhällsprogrammet andra året på gymnasiet. I min blogg delar jag med mig av lite allt möjligt, men mest vardag, shopping, mode, tips och inspiration. Hoppas ni gillar det ni ser och stannar, p&k.

KONTAKT/SAMARBETEN: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria